V pátém večeru jsme mohli páry vidět ve dvou latinskoamerických tancích. Zazněla cha-cha a páry, které už tento tanec v jednom z předchozích večerů předvedly, zatančily jive. Soutěž po pěti večerech opustil pár Kristýna Leichtová a Václav Masaryk.
V šestém večeru čekala na soutěžící novinka, scénický tanec na filmovou melodii. V první okamžik jsem váhal, zda vůbec bude možné, abych posuzoval taneční výkon v odlišné "disciplíně", když se de facto nemám jak chytit toho, co se běžně v soutěžním tanci hodnotí. Rozhodl jsem se nakonec hodnotit více jako divák, emocemi a dojmem. Na diváky pak ještě čekal souboj týmů v salse. Jak si páry se scénickým tancem poradily? Pojďme se podívat na jednotlivé výkony:
Jana Plodková a Michal Padevět
(I'm Kissing You - Romeo And Julliet)
Největší láska na Zemi po dobu všech věků, dva znepřátelené rody, Montekové a Kapuletové. Očekával jsem víc. Postrádal jsem větší vášeň. Milostný příběh v podání Jany a Michala mě nazaujal, jakoby páru chyběla energie. Jejich vystoupení se dá označit jako hezké a krásné, nikoli jako dechberoucí. Jan Révai ocenil procítění a výraz, vytkl málo energie. Tatiana Drexler neměla zimomriavky, Radek Balaš konstatoval, že předvedený tanec vytvořil emoci jen na stupeň osm a Zdeněk Chlopčík kritizoval předvídatelnost, ztrátu pointy a energie. Jana s Michalem obdrželi za tento tanec známky 8, 7, 8 a 8, má známka by se shodla s Tatianou Drexler.
7
Roman Zach a Andrea Třeštiková
(Writing's on the Wall - James Bond, Spectre)
Pocta zemřelým se minula účinkem. Páru určitě nelze upřít snahu vyrovnat se dramatické hudbě. Roman se místy utápěl ve složitostech. Chybělo mi větší napětí a vadil nesoulad s hudbou. Pár mě nedokázal zaujmout. Radek Balaš označil vystoupení za kontroverzi a že tanec byl ambiciózním projektem, který působil dojmem nedostatečného secvičení. Zdeněk Chlopčík pak viděl nesouhru se silnou hudbou a řekl, že spousta rekvizit vytvářela komplikace, které snižovaly dojem. Porota udělila za předvedený výkon známky 6, 7, 5 a 6, shodl bych se se Zdeňkem Chlopčíkem.
6
Ondřej Bank a Eva Krejčířová
(Game of Thrones Theme)
Dramatická hudba byla doprovodem k zatím nejlepšímu vystoupení Ondřeje. Náročnou choreografii zvládl Ondřej se ctí. Možná to chtělo vic zapojit emoce a lépe vyjádřit hudbu pohybem. Sporadicky se objevil nesoulad v dotažení pohybů. Ačkoliv šlo o nádherné vystoupení, něco mi chybělo ke spokojenosti. Jan Révai řekl, že Ondřej předvedl všechno, co mohl a Tatiana Drexler ocenila drobné detaily ve správný čas. Porota udělila za tento výkon dle mého názoru víc, než kolik si zasloužil, maximum 10, 10, 10 a 10, má známka by byla o něco nižší.
8
Anna K. a Marek Hrstka
(In the Arms of the Angel)
Anna se snažila a předvedla velice zdatný výkon. Dokázala vložit do svého tance emoce a procítěnost. Střídala dobré a ladné okamžiky s těmi slabšími, ztuhlejšími. Poměrně dobře vyjádřila hudbu. Jana Révaie víc pohltilo provedení zpěvu než tance. Radek Balaš viděl snahu o co největší procítění, ale zároveň nedotažené pohyby, nezkušenost a malou praxi. Porota ohodnotila tanec Anny a Marka známkami 8, 7, 8 a 8, shodl bych se s Tatianou Drexler.
7
Emanuele Ridi a Lucie Hunčárová
(Panna a Netvor - motiv Panny)
Emanuelovi scénický tanec sedl. Jakmile nebyl svázán pravidly a technikou, šel jeho výkon rapidně nahoru. Ve vystoupení ale bylo málo tance, zato velké množství zvedaček. Občas se u Emanuela objevily strojovité a nedotažené pohyby, které výkon stáhly dolů. Tatiana Drexler nevěděla, jestli ma brát vystoupení jako humorné nebo vážné, nakonec se rozhodla pro humor. Zdeněk Chlopčík na vystoupení nic humorného neviděl, zato viděl milujícího chlapa. Emanuele a Lucie si zasloužili známky 7, 6, 6 a 7, má známka by byla shodná se Zdeňkem Chlopčíkem.
7
Zdeněk Piškula a Veronika Lálová
(Romeo and Julliet)
Druhý Romeo a druhá Julie večera. Co k tomuto tanci napsat? Neuvěřitelný výkon, fascinující zážitek, dokonalost. Superlativy jsou plně na místě. Ostatní páry mohly jen smeknout. Nádherně odvyprávěný příběh, procítěnost, tryskající emoce, jednotnost pohybů. Jan Révai označil tento tanec jako jednoznačně nejlepší. Tatianě Drexler se neuvěřitelně líbila kvalita pohybu. Radek Balaš vytáhl citát "milujte umění v sobě, ne sebe v umění" s tím, že to bylo naplněno. Zdeněk Chlopčík pak řekl, že zástup fanynek naroste geometrickou řadou a že to bylo nádherné. Po zásluze dostal pár maximum, 10, 10, 10 a 10. Stejnou známku bych udělil i já.
10
Souboj týmů
(salsa - Gangsta's Paradise)
Součástí šestého večera byl i souboj týmů v salse, kdy členové vítězného týmu obdrželi každý dva bonusové body. V prvním týmu tančili se svými partnery Ondřej, Jana a Roman, v druhém pak Zdeněk, Emanuele a Anna. Výkony byly vyrovnané a jeden tým byl přesnější, druhý zase měl lepší nasazení. Pro Jana Révaie byl tým 1 přesvědčivější, Tatiana Drexler řekla, ze tým 1 měl lepší linie a tým 2 energii, Radek Balaš řekl, ze bude hlasovat pro lepší synchronizitu a Zdeněk Chlopčík ocenil, že se páry dokázaly v tak krátkém čase naučit náročnou choreografii a tým 2 měl víc energie. Porota hlasovala pro týmy 1, 1, 1 a 2, shodl bych se s většinou poroty.
1
Porota svými známkami stanovila následující pořadí:
1 | Ondřej a Eva | 40+2 |
2 | Zdeněk a Veronika | 40 |
3 | Jana a Michal | 31+2 |
4 | Anna a Marek | 31 |
5 | Emanuele a Lucie | 26 |
5 | Roman a Andrea | 24+2 |
Hlasování diváků rozhodlo o tom, že soutěž opouští pár Anna K. a Marek Hrstka.
Příští týden se koná charitativní večer pro Paraple a nikdo ze soutěže nevypadne.
Logo a fotografie: ©Česká televize, 2016